donderdag 16 oktober 2014

Y


Y  


Al had ik nooit de rondingen van mijn ouders
toch train ik grote stukken vrije tijd
de vorming van een vetlaag kwijt
maar wat ik eigenlijk wil zijn brede schouders  

mijn buik is plat, mijn taille smal
mijn benen zijn zelfs iets gespierd
maar één ding krijg ik niet versierd
mijn schouders komen niet van stal  

voor mij geen lichaam als een Y(psilon)
geen stoere delta in de zon
mijn stappen die noteert men niet
op de schaal van Richter  

maar één ding matigt mijn verdriet:
de schouderbreedte, maakt niet de dichter!  


© bert deben
Edegem, juni 1989

een gedicht van een kwart eeuw oud en ondertussen zijn die schouders er alsnog min of meer gekomen, maar nu eisen buik en de taille weer wat meer aandacht ... ;-) 

'Y' werd gepubliceerd in literaire tijdschriften 't Kofschip (1990); Gist (1992); Gierik & NVT (1994)
en in de Gay Krant (1995) en de Flikkeragenda van 2000.

mijn fitneskamer in Antwerpen (tot 2014) 

de nieuwe kamer in Vogelwaarde (2014):

6 opmerkingen: