zaterdag 26 april 2014

De Mist

.


Tijdens de proclamatie van de 10de poëziewedstrijd VtbKultuur Opwijk, op vrijdag 25 april 2014, kreeg mijn gedicht 'De Mist' een ‘Speciale Vermelding’.
  
Het thema van de wedstrijd was dit jaar ‘Verwondering ... bewondering’, waarvoor 622 gedichten werden ingestuurd in 5 verschillende leeftijdscategorieën. Voor elke categorie werd een eerste prijs en 2 speciale vermeldingen gegeven.  De 1ste prijs in de categorie volwassenen ging naar Marc Bungeneers, de andere 'Speciale Vermelding' hiervoor ging naar Evi Lommers.
 
In de bundel met de 100 beste gedichten werd, buiten dit gedicht, ook mijn gedicht ‘Afdronk opgenomen.

gedicht werd maart 2023 gepubliceerd in Treinstapper 4, een wandelgids 
met wandelroutepaden tussen telkens 2 treinstations in Vlaanderen. 

21 opmerkingen:

  1. echt prachtig, een hele mooie sfeer...
    Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nog nooit zo mooi de mist gelezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik proef en voel de mist...
    Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En ik, nog nooit de mist zo mooi verwoord, gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooie mist is niet verkeerd...
    Mooi gedicht, bert, leuke vorm met die terugkerende zin.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou zo met haar willen dansen :)
    Lieve groeten, ღL@dyL❤vƸღ

    BeantwoordenVerwijderen
  7. proficiat, het is dan ook een mistig mooi gedicht

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Is de bundel ergens te koop?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik zie op de website niet meteen ergens iets staan over verkoop - tijdens de proclamatie werd hij gratis verspreid ...

      Verwijderen
  9. Een heerlijke cadans heeft dit gedicht!! De herhaling doet me soms even denken aan een Rondeel. Het zingezangt de mist doorheen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig Bert, en zo goed getimed. Mist in onze Hobokense Polder: met dit gedicht in mind wordt dat een heel nieuwe belevenis. Eens kijken of het hier ook lukt...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tijdloos en het blijft mooi om te lezen. Gaat er een nieuwe bundel komen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een nieuwe bundel ... ik zucht al een beetje bij het idee ... laten we zeggen dat ik zelf geen vragende partij ben ;-)

      Verwijderen
  12. Zo eenvoudig mooi !
    Heb er nu ook naar gekeken ‘inderdaad het is een lichtgordijn !
    Vandaag weer dank zij u Bert wat mooi’s beleefd !
    Zo mooi 🍀🍀🍀🌺🌺

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank je wel, Bert, dat we dit prachtig gedicht een plaatsje mogen geven in onze Treinstapper 4.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat kan mist mooi zijn . N prachtige sfeer. Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen