zaterdag 17 maart 2001

Droomhuis in Lillo


. 
Mijn droomhuis in Lillo kijkt uit op de Schelde 
de Schelde stroomt eeuwig, de dichter droomt 
en staart in de verte naar enkel stilte 
hij voelt hier in hem hoe gemoedrust ontkiemt 

ver weg van verleiding en dwang van de stad 
de dichter wordt één met het huis en schrijft 
het huis kijkt uit naar een boot op de Schelde 
terwijl op de Schelde de eeuwigheid drijft. 


© bert deben 
Malle, zaterdag 17 maart 2001 
opdracht psychosociaal weekend: schrijf iets over je droomhuis.


4 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. wel meer dan dat hoor, maar zeker een openlucht museum in haar geheel ;-)

      Verwijderen
  2. Ik glimlach naar
    Een foto van..de
    Dichter…
    Ik ken hem niet..
    Maar
    Ontmoette
    Hem in zijn
    Gedicht …
    Zijn inspiratie..
    Zijn gedachten..
    Maar voor al
    Zijn ziel..
    Die geraakt wordt
    Door dat wat
    Echt ..doet
    Leven..
    De verre einder..
    Boven de river
    Mijn
    Geliefkoosde
    Schelde..
    Gemoedsrust..
    Ver van
    Bijna ..dwang
    Van de
    Stad..
    Zoektocht naar
    Het ..Pure..
    Vredevolle…
    Oneindige
    Schoonheid..
    En ben
    Dankbaar voor het
    Raken
    Van deze subtiele
    Snaar
    In mijn ziel..
    Dank!
    MS 15.10.2021

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi Lillo
    Ben er vroeger geweest ‘een pareltje aan het water !
    Ben ik mis ? Staan er nog veel huizen ?
    Zet me tot nadenken Bert ?
    Dit huis is prachtig.
    Zo uniek geschreven Bert 👏👏🌞🌞🌞
    denk nog aan Lillo.
    ❤️🌞🌞

    BeantwoordenVerwijderen