maandag 3 november 2014

1ste prijs 5de gedichtenwedstrijd Hillegom‏

.

Zondag 2 november 2014, mocht ik tijdens de 5de Poëziemiddag voor de 2de keer een 1ste prijs in ontvangst nemen te Hillegom, deze keer voor mijn gedicht ‘Met potlood stond jouw naam er in’. De 2de prijs ging naar Sabine van den Berg voor haar gedicht 'Begraafplaats' en Anneke Wasscher (vorig jaar de winnares) ontving de 3de prijs voor haar gedicht ‘Lappenpop’. Thema van deze 5de Hillegomse Gedichtenwedstrijd was ‘Nostalgie’ - de jury ontving ruim 300 inzendingen, waaruit 90 gedichten werden opgenomen in een bundel. 

.
Met potlood stond jouw naam er in
voorzichtig klein geschreven
zo kreeg je als herinnering
alsnog een tweede leven 

alleen jouw naam, niet meer dan dat
niet eens waarom, niet eens de dag
en ook niet wie toen wie aanbad
alsof je reeds de toekomst zag 

toch deed het iets toen ik het las
na al die tijd toch weer verstomd
omdat het enkel dat maar was
en ik jou nooit had uitgegomd 

ik zuchtte even en bedacht:
we leven in het nu en hier
en legde jou opvallend zacht
de doos in bij het oud papier. 


© bert deben
Antwerpen, 25 augustus 2011. 
 

In 'Nostalgie', de bundel met beste gedichten uit de wedstrijd, werden buiten het winnende gedicht ook nog 4 andere gedichten van mij opgenomen: 'Alles staat zoals voorheen', 'In het voorbijgaan van de tijd', 'In stilte kijkt verleden toe' en 'Waar men naar op kon kijken'

bijhorend: Persbericht


11 opmerkingen:

  1. Proficiat Bert met de eerste prijs!
    Het is ook een prachtgedicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig en: waarachtig..Mercí Bert én van harte gefeliciteerd !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat! Een prachtig gedicht dat een 1e prijs toekomt. Je gedichten raken mij steeds weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een gevoelig mooi gedicht
    proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Bert. Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelfs op weg naar het oud papier ben jij teder. Dat kunnen niet veel mensen.
    Van harte gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelezen en herlezen. Een prachtig gedicht en het raakt aan mijn leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fred Hoekstra Oldeberkoop12 november 2014 om 18:35

    Geluk gewenst Bert, with compliments of Ferry Dutch
    Fred Hoekstra Oldeberkoop ferrydutch@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen