woensdag 7 augustus 2013

Als ik de onrust voel ...


 
 
Als ik de onrust voel
Als ik de onrust voel zet ik me neer
en denk aan wat er mis kan gaan, hoe laat
het is, hoe vroeg ik straks weer op moet staan
hoe saai soms ook en hoe ik alles heb gezien 
 
terwijl ik alsmaar verder denk zie ik
me voor de spiegel staan, ik was en scheer
maar niet te veel – een beetje baard is nu
weer in – ik zet muziek op en bezin
 
terwijl ik dan mijn tanden poets, of ik
moet blijven of moet gaan, de klok slaat 12
een mooi uur denk ik om te slapen en
daarna doe ik kleding aan die kennelijk
verlangt naar meer, om twijfelend alsnog
 
de deurklink brandend in de hand
 
uiteindelijk dan toch.
 
 
© bert deben
Vogelwaarde, maandag 5 augustus 2013, voor Anne. 


 


6 opmerkingen:

  1. Doet denken aan de klassieker 'Should I stay or should I go' :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zoals zo vaak, herkenning,
    net alsof ik in een spiegel kijk...;-)

    xje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onrust, daar komen mooie gedichten van...

    Zie hier het voorbeeld :)

    Mooi Bert!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. treffend (ook dat denken...)
    wel mooi

    groet
    Wouter

    BeantwoordenVerwijderen