dinsdag 30 januari 2007

Als dichter ben ik een god

 

Als dichter ben ik een een god
ik 
creëer de wereld onder mij 
en schilder mooi de kleuren bij 
tot de mensheid mij bemint

zo blind degenen die mij lezen
en door het andere verveeld
geschapen naar mijn evenbeeld
kan ik de smaak van toon veranderen

hun visie op mijn vakmanschap
met elke stap, met ieder woord
schrijf ik mezelf begeerte toe
zozeer volmaakt als levensmoe

soms wordt somber vederlicht
de strop omheen mijn hals gedicht.


© bert deben

Antwerpen, dinsdag 30 januari 2007.




                                  De laatste strofe werd juni 2024 gepubliceerd op eentweepowezie als puntdicht #892

1 opmerking:

  1. 2007. Toen had je nog ambities... als een would-be god
    Intussen passeerden 'heilig' en 'bijbel' in je gedichten en ook nog eens Kloos.
    En in je laatste vers 2007 staat:
    ... de strop omheen mijn nek gedicht.

    Ik heb er vragen bij maar stel ze niet.

    BeantwoordenVerwijderen