donderdag 10 mei 2018

Ik blijf liever mij



Ze had een hele weg afgelegd 
om onverstaanbaar te zijn 
een gedicht tot honderd maal toe 
herschreven, tot het niet meer leek 

op het leven, afstand gecreëerd 
vergroot, een punt omzeild 
ingehouden waar een ander 
een leesteken plaatst, afgeremd 

niet breekbaar zijn maar zwijgen 
in een glossy kwartaalblad 
een klein stempeltje drukken 
het zou haar uiteindelijk lukken 

ze liep me smalend voorbij 
ik dacht: ach wat, ik blijf liever mij. 


© bert deben
Antwerpen, 10 hoog, Hemelvaart, donderdag 10 mei 2018,
na wat lezen in de Poëziekrant.



4 opmerkingen:

  1. Leuk ! Gewoon mijn ik en voetjes op de grond !
    🥰🍀❤️👻

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Bert , ik blijf ook liever mezelf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik blijf liever mezelf !
    Zo vind ik het goed .
    Zonnige groet ‘en dankjewel !
    🥰🎶🎶🎶🎶🎶🎶

    BeantwoordenVerwijderen