zaterdag 6 juni 2020

even Eden

.


even Eden 


Aan de balie stond ik niet geregistreerd 
mijn naam niet mijn gezicht mijn hoofd 
hij smaalde, trok zijn vleugels op: U gelooft 
toch wel, en of ik ooit eens was bekeerd 

de poort was gesloten en verweerd en leek 
al eeuwen niet meer op een warm onthaal 
crisis, sprak de engel weer, ze zappen allemaal 
ik keek wat links en rechts, een discotheek 

luchtkasteel, goktent, zwemparadijs 
balzaal, luchters, roltrap – voor de maagden 
moet U bij de man met de tulband zijn – zeis 
nog in aanslag stond hij naast me, al even verward 

vroeger was het duidelijker ... zijn stem vervaagde 
achter mijn rug voelde ik iets angstaanjagend zwart. 


© bert deben 
Antwerpen, dinsdag 10 maart 2009.


6 opmerkingen:

  1. Greetje Goegezindt5 juni 2020 om 14:54

    schitterend, ook een beetje beangstigend op het laatst

    BeantwoordenVerwijderen
  2. blij en bang tegelijk - geef mij maar het witte licht, de vleugels om het ontij te ontvlieden... maar zwart kleurt af en toe ook de einder... life is what it is...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig even Eden ..
    Geef mij maar een felle lichtstraal wanneer ik mocht kiezen ..
    Dat zwart wat angstig..
    Toch mooi hoor Bert !
    👏👏👏❤️🌻🌻🌻

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kafka en Coetzee achterna....
    Ze zijn in de buurt... voor de poort👍

    BeantwoordenVerwijderen