donderdag 14 december 2017

Ik opende mijn derde oog

.


Ik opende mijn derde oog
en zag een kosmos vol van licht
waardoor, net als een bliksemschicht
mijn innerlijke eenheid vloog  

alsof een ruimte werd gesticht
waarin alleen maar rust bewoog
ik opende mijn derde oog
en zag een kosmos vol van licht  

toen volgde er een nieuwsbericht
de radio vertelde droog
wat mensen hadden aangericht
ik opende mijn derde oog
de gruwel sloeg het snel weer dicht. 
 

© bert deben
Antwerpen, 10 hoog, donderdag 14 december 2017. 
.


3 opmerkingen:

  1. Het is de kunst je derde oog ook bij gruwelen open te houden.
    Opdat het gruwelijke vervaagd en de gruwel an sich bekeken kan worden.Vervolgens verholpen.
    Maar..... Het is oneindig zwaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Precies zoals ik me heek vaak voel Bert! Bedankt voor dit bijzondere gedicht.

    BeantwoordenVerwijderen