maandag 14 januari 2013

Out of office poetry


 
 

 
Eén van de initiatieven van Gedichtendag 2013 is OUT OF OFFICE POETRY:

'Vindt u de typische out of office-mails ook zo inspiratieloos?
"Ik ben niet op kantoor en kan mijn mail niet beantwoorden. Voor dringende zaken kunt u…"
Dichters David Troch, Maarten Inghels, Joke van Leeuwen, Stijn Vranken, Lies Van Gasse en Ester Naomi Perquin schreven een poëtisch alternatief.'

 
Natuurlijk kon ik het niet laten om zelf ook een gedicht te bedenken voor mijn Out of the Office instelling op het werk – wie het eventueel gebruiken wil, krijgt bij deze alvast mijn toestemming:
 
Out of office 
 
Ik ben de hort op
pluk de vruchten van de dag
en als het langzaam even mag
zie ik rond wolken hogerop
verwachtingsvol een gouden rand

tot nader order uit het zicht
maar bij urgentie contacteer
collega’s onder dit bericht
zij blijven ernstig in de weer
en houden alles in de hand.


© bert deben
Antwerpen, donderdag 10 januari 2013 
 
 

6 opmerkingen:

  1. Dienstdoende dichter ? je moet het maar kunnen : op je werk gedichten schrijven !
    XXX
    Suzy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. was wel netjes in mijn vrije tijd geschreven (al fietsend bedacht nota bene!)

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. zou eigenlijk moeten, want het grootste deel van onze correspondentie is Engelstalig - komt er misschien nog wel van ...

      Verwijderen