dinsdag 18 juli 2023

Park zonder zorgen

.



PARK ZONDER ZORGEN 

Welke dag het is
vraagt iemand mij
ik zeg: mijn dag is altijd morgen

vandaag is tijd en gaat voorbij
maar morgen niet
want dat is iets om steeds naar uit te kijken

of soms ook niet
soms is men ook voor morgen bang
wat niet echt hoeft
want wat gebeurt, gebeurt steeds nu

maar welke dag is het dan nu?

dat maakt niet uit
toch niet voor mij
ik wil een leven zonder zorgen

ik loop graag met een glimlach rond
een heel groot park met een paleis
dat is de dag
mijn dag is altijd morgen.


© bert deben

Berlijn, Potsdam, park Sanssouci, dinsdag 18 juli 2023. 
.

15 opmerkingen:

  1. Prachtig gedicht !
    Proficiat Bert !
    Schitterende foto’s !
    Geniet maar ! Groetjes
    🍀😘❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap geschreven Bert, en geniet er van, zowel vandaag als morgen ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede instelling, die pik ik.😁👌

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedicht , prachtige Sans Souci op je sloffen dwalen door de zalen daar ....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie ingesteldheid !
    Mooi neergepend !
    Prachtig 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Welkom.

    Vlaamse dichter,
    levend sprekend beeld
    deel van Park Sanssouci

    Nog open tot 24u00.
    Inkom: gratis

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit gedicht met een glimlach gelezen… 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe mooi ❤ Prachtig gedicht ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi als je zo onbevangen door het leven kunt gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het leven ademen vanuit al wat zich mag ontvouwen vraagt een vrije geest... misschien ligt deze in de dag die komen gaat of in het hier en nu ... het is altijd NU. Misschien is het de kunst om al wat IS in het NU te omarmen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. in het echt is dat ook zo, al is dat niet voor iedereen even makkelijk (het gedicht is trouwens niet autobiografisch, maar geschreven met iemand in gedachten die geluk haalt uit wat zou kunnen zijn 😉 )

      Verwijderen
    2. mooi! Een rijk mens ✨️❤️

      Verwijderen
  11. Zonder zorgen, leven in het nu, heerlijk, genieten, een levensles!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. waarbij ik even aan Tommorowland moet denken ❤️❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke ingesteldheid met de glimlach !

    BeantwoordenVerwijderen