zondag 3 december 2023

*

Winter in mij

 

Het is winter geworden in mij

de bladeren vielen, mijn takken zijn kaal

de lente, de zomer plus nog een kwartaal

het valt niet echt op, het gaat schielijk voorbij

 

als je jong bent, voel je nergens een kwaal

maar later begint het te kraken en keert het getij

het is winter geworden in mij

de bladeren vielen, mijn takken zijn kaal

 

gelukkig, denk ik, is er toch nog de taal

ik neem een pen en een blocnote er bij

aanschouw door het venster het jaargetij

herken mezelf en schrijf theatraal:

‘het is winter geworden in mij ...’

 


© bert deben
Vogelwaarde, zaterdag 6 februari 2021.



Gepubliceerd sept. 2023 in Poemtata bundel “Door kale bomen bladeren”

 

14 opmerkingen:

  1. Ja, wat theatraal Bert
    maar niet dramatisch. 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi Bert, en uit ondervinding zeg ik... Ook nog waar! 😀👍🏻👌🏻✍️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Winter is coming .. for all of us 😉 .. ✍️ ..
    graag gelezen 👍🙏

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De seizoenen horen bij het leven. Elk heeft haar schoonheid, ook de winter. Mooi verwoord, Bert.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi Bert! Ook de winter heeft positieve kanten trouwens en de zomer komt ook steeds weer terug.🥰.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heerlijk gedicht, Bert!! ik hou er instant van 💕💕

    Lieva

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi Bert , de winter kan ook met momenten warmte en sfeer brengen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo herkenbaar, spijtig is mijn dichtkunst niet zo goed! 🥰

    BeantwoordenVerwijderen