donderdag 30 augustus 2018

Zelf poëzie maken met Google


Voor mij een nieuwe ontdekking, maar blijkbaar bestaat het al een tijd en krijgt het hier ook stilaan bekendheid: Google Poëzie. Het is vrij simpel en best amusant om doen: je gaat naar https://www.google.be/, tikt in de zoekbalk een woord of enkele woorden in en je krijgt er onder een reeks suggesties op een rijtje - in sommige gevallen leidt dit tot een vorm van poëzie (zie onder, 6 toch wel bij elkaar passende probeersels van mezelf).
 
Meer (Engelstalige) voorbeelden en uitleg kan je vinden op
een wedstrijd voor Nederlandstalige google poëzie kan je vinden op https://kaatjechocolaatje.nl/poezie-2/wedstrijd-dichten-met-google/ 
 
Ik wens eenieder alvast het nodige plezier met het uitproberen er van!
.
 
 
 
 


 

5 opmerkingen:

  1. Eerlijk...?
    Ik vind het maar niks, Bert.
    En zeker niet voor wie jouw poëzie al eens onder ogen kreeg...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach, je moet het niet te serieus nemen - het is vooral een Spielerei - ik vond het wel grappig om te ontdekken tot welke resultaten het leidde en af en toe ook wel rakend, vooral in het laatste voorbeeld ... En wie weet, misschien zet het anderen wel aan om zelf ook met woorden te gaan spelen ...

      Verwijderen
  2. Echt Spielerei maar ik sluit me aan bij je suggestie dat het anderen kan aanzetten Bert! Ergo: hij gaat riond ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig Bert, ik ga 't ook 'n x proberen ! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. de uitslag van de wedstrijd van Kaatje kan men ondertussen vinden op: https://kaatjechocolaatje.nl/creatiefschrijven/uitslag-wedstrijd-google-poezie/

    BeantwoordenVerwijderen