zaterdag 30 maart 1996

File


Langs rechts rijdt men mij vlot voorbij 
ik zucht, ik blaas, ik tandenknars 
dit zit mij in de file dwars 
ik kies steeds de verkeerde rij 

ik haat de traagheid van de massa 
waarom zijn er toch zoveel mensen 
een file kan ik echt verwensen 
net zoals wachten voor de kassa 

daar kies ik steeds de kortste rij 
maar absoluut gegarandeerd 
heeft iemand een artikel bij 
waarop geen prijs staat genoteerd 
of raakt de kassa geblokkeerd 

gelukkig inspireert dat mij ...


© bert deben 
E30 NL, zaterdag, 30 maart 1996, geschreven af en toe stilstaand in de file op weg 
naar mijn voordracht in Doesburg waar ik het meteen voorlas als openingsgedicht. 


8 opmerkingen:

  1. Het is een kunst altijd de verkeerde rij te kiezen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb er blijkbaar een neus voor ;-)

      Verwijderen
    2. Haha, hier dan een geweldige kunstenaar ;-)

      Assyke

      Verwijderen
    3. ik ben juist tegenovergestelde ‘heb er blijkbaar een neus voor ‘sta altijd goed en gaat vlot. 😅😅

      Verwijderen
  2. Maar aan het loket 'ouder worden' heeft nog nooit iemand mij gevraagd om voor te mogen gaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. waarschijnlijk het enige loket waar men graag wil hebben dat het heel lang duurt voor men aan de beurt is ...

      Verwijderen
  3. Het lijkt wel of je dit gedicht voor mij geschreven hebt Bert.... Knap ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen