maandag 12 maart 2018

Uitzichtloos

.
. 
Uitzichtloos
.
Ik heb vandaag een schip zien varen
met ronde zeilen bol van wind
ik kon het zelf ook niet verklaren
het heeft me blijkbaar wat verblind  

zo mooi bewoog het, zo gracieus
net als een zwaan op een rivier
een ark, drie masten en de neus
gericht naar ergens weg van hier  

ik zag het komen en dan gaan
en aan de horizon verdwijnen
het plooide zacht tot niets ineen  

de arts keek mij onpeilbaar aan
zei iets van nieuwe medicijnen
sloot dan mijn deur af en verdween.
 

© bert deben
Vogelwaarde, maandag 24 oktober 2011
 
 
 
Werd samen met 'Het gaat steeds beter' gepubliceerd in 'Diepte - gedichten rond kwetsbaarheid en kracht' van online magazine Denkraam, een initiatief van hun rubriek “Dichters Dichtbij”, waar gedichten geschreven worden door cliënten van de geestelijke gezondheidszorg, verslavingszorg en maatschappelijke opvang, of door mensen die hier affiniteit mee hebben.

3 opmerkingen: