donderdag 28 april 2016

Interview Zurenborger

 

...

2 opmerkingen:

  1. Leuk hoe je de lezer altijd passen terug in je dichtersverleden laat maken. Je deinst er ook niet voor terug om een wat minder lauwerende recensie te plaatsen. Als ik het goed begrepen heb is de Kartonnen Doos ter ziele gegaan, wat ik jammer vind. Ik heb je bundel nog niet gelezen, maar hoop daar ooit de kans nog eens voor te krijgen.
    Waar ik benieuwd naar ben: in je bundel komen zo'n beetje alle fases van een verbroken relatie aan bod. Ik las dat het over het algemeen "eenvoudiger" is om over een crisis te schrijven dan over een gelukkige periode. Geldt dat voor jou ook?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. he Ron

      Kartonnen Dozen is inderdaad ondertussen spijtig genoeg stopgezet, niet in het minst door de ziekte (en kort nadien het overlijden) van bezielster Johanna Pas ...

      Inderdaad, een minder lauwerende recensie, die waren er ook wel - smaken verschillen en niet iedereen apprecieert altijd mijn stijl, daar kan ik mee leven.
      Er bestaat ook nog wel ergens een recensie waarin de bundel behoorlijk afgemaakt wordt, maar die recensie ging eigenlijk meer over het ego van de recensent zelf, wat het voor mij dan weer grappig maakte 😊

      Is het eenvoudiger om over een crisis te schrijven dan over gelukkige periodes? Ik denk van wel, omdat ‘de dingen van je afschrijven’ voor mij iets was dat vanzelf gebeurde (vooral dan in mijn vroegere periode), terwijl het schrijven van uit een tevreden ‘ik’ iets is dat ik toch wel heb moeten leren.

      In de bundel komen zeker ook een aantal gedichten die ik schreef vanuit een geluksgevoel – al zit daar dan telkens toch iets van twijfels of angst in. Anderzijds zitten er ook lichtere gedichten in, iets waar ik in meer gelukkige periodes dan veelal op terugval. Ik deel graag mijn geluk door anderen een lach te brengen …

      Verwijderen