donderdag 10 juli 2003

Lichtje in het duister


                                                                                       Tekening © Maud                
.
.
Lichtje in het duister
.
Mijn draakje heeft gemorst
een brood en veertien kazen
het zal je niet verbazen
als je weet hoe groot het is  

ik zei heel lief:
‘er is wat mis, je bent een reus
ik kan je niet meer voeden’  

mijn draakje zuchtte zacht
een wolkje vuur
verslikte zich en knikte dan
volwassen ‘ja’  

ik knikte maar terug  

toen stond mijn draakje stoer rechtop
en nam mij op zijn rug
en vloog met mij de wolken in  

ik zag de aarde achter mij
de hemel en de zon voorbij
en toen nog vele sterren  

dan wees mijn draakje naar
een heel ver lichtje in het duister  

dáár ergens lag een nieuw begin ! 
 

© bert deben
Antwerpen, 10 juli 2003.

Voorlaatste draakjesgedicht - andere gedichten uit deze reeks: Draakjesgedichten  
 

17 opmerkingen:

  1. een nieuw begin...
    da's mooi
    een heerlijke tekening.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ten alle tijden mag een mens opnieuw beginnen. Met of zonder draakje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is mooi en lief.

    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow ! Super !
    Lief en schattig om te lezen !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb je je draakje uit je tuin van vroeger nog steeds ?? Het gaf je ook inspiratie, groetjes bruur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn draakje..
    Wie naar het oosten reist, komt ze overal tegen.
    Symbool voor diepe Wijsheid.
    Helpers om je wereld beter te begrijpen en te ordenen.
    In het westen vinden we tot de 11de E nog drakenverering.
    Het christendom doodde ze cfr verhaal St. Joris en de draak.
    'Mijn draakje' wijst naar een lichtje in de duisternis: een nieuw begin.
    Een super draakjesgedicht Bert.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig gedicht .. ✍️👌🌹 🌹

    BeantwoordenVerwijderen